سیدوک

قوانین ومقررات اپلیکشن سیدوک

 

تعاریف اصطلاحات کاربردی در قوانین و مقررات سیدوک به شرح ذیل می باشد:

  1.  کاربر: افرادی که در اپلیکیشن سیدوک اعلام نیاز به خدمات کرده‌اند و در مقام مشتری از سرویس های این بستر بهره مند می گردند.
  2.  متخصص: افرادی که در اپلیکیشن سیدوک برای انجام خدمات تخصصی اعلام آمادگی کرده‌اند و به عنوان خدمات دهنده در این بستر ارايه سرویس می کنند. به این افراد با توجه به نوع سرویس انتخابی توسط کاربر(مشتری-) ، عناوینی از قبیل مشاور، کارشناس، داور و وکیل اطلاق می گردد.
  3.  شرکت: ارايه دهنده بستر سیدوک
  4.  حساب کاربری: حسابی است که افراد برای استفاده از سرویس سیدوک در نرم‌افزار ایجاد کرده اند.
  5.  اعتبار: مبلغی است که کاربران در حساب کاربری خود جهت استفاده از سرویس سیدوک دارند.

 

قوانین و مقررات اپلیکیشن سیدوک

 

استفاده از اپلیکیشن

  1. کلیه اختلافات حاصله فی مابین کاربران (مشتری یا متخصص)و سیدوک و نیز اختلاف فی ما بین کاربرانی که به واسطه سیدوک با یکدیگر توافق نمودند تابع قوانین جاری کشور ایران و در مراجع قضایی ایران قابل رسیدگی می باشد.
  2. کاربر(وکیل و کارشناس یا موکل) پذیرفته است از سرویس و خدمات سیدوک در راستای اهداف غیرقانونی یا غیرمجاز ونیز با انگیزه ورود ضرر وزیان مادی یا معنوی به اشخاص حقیقی یا حقوقی در هیچ فعالیت غیرقانونی یا مخالف عرف جامعه استفاده نکند.
  3. کاربران سیدوک متعهد می باشند درحین استفاده ازخدمات سیدوک و دربرخورد با کاربر موکل(مشتری) یا وکیل و کارشناس از هرگونه رفتار و فعالیت غیرقانونی ؛ نا متعارف و خلاف شأن خود و طرف مقابل که موجب آزردگی وی و جامعه شود خودداری نمایند.
  4. سیدوک ممکن است ازارسال پیامک ؛ ایمیل یا push notification به عنوان راه ارتباطی با کاربران استفاده نماید کاربران می توانند در خواست لغو یا قطع داشته باشند اما با انصراف ازاین خدمات ممکن است در استفاده از سرویس های سیدوک با مشکل مواجه شوند یا از اطلاعات لازم به موقع آگاهی نیابند که تبعات و عواقب آن برعهده کاربر است.
  5. با استفاده از خدمات سیدوک کاربر نباید متخصص(وکیل و کارشناس) سیدوک را وسیله ای برای تبلیغات و بازاریابی کالا و خدمات شخصی خود قرار دهد.

قطع خدمات

  1. سیدوک می تواند در هرزمان اقدام به تغییر یا قطع خدمات خودبه صورت موقت یا دائم نماید وهزینه های مربوط به این خدمات نیز قابل تغییراست .
  2.  در صورت احراز هرگونه سوء نیت ؛ عدم شفافیت و خویش نظارتی یا نقض هریک از شروط این سند توسط کاربر (موکل یا وکیل و کارشناس) وی اقرار می نماید سیدوک می تواند فورا وبدون اطلاع قبلی حساب کاربری نقض کننده را مسدود وبه قطع همکاری با وی اقدام نماید ودر صورت ورود ضرر و زیان مادی یا معنوی به اشخاص اعم از حقیقی یا حقوقی آن را پیگیری نماید و کاربران برای قطع خدمات و همکاری متعاقب نقض مفاد این قرارداد هیچگونه ادعایی در برابر سیدوک ندارد .در ضمن دراین صورت بستانکاری یا اعتبار موجود در حساب کاربری کاربر به عنوان وجه التزام تخلف قراردادی توسط سیدوک قابل برداشت می باشد.
  3. درشرایط و موارد محدود ممکن است از کاربر برای استفاده از سرویس ها ؛ درخواست احراز هویت شود درچنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات کافی و لازم در اختیار سیدوک قرار ندهد سیدوک می تواند حساب کاربری وی را مسدود و از ارائه خدمات به وی خودداری نماید.
  4. اگر سیدوک در شرایطی به هر دلیل به این نتیجه برسد حضور یک کاربر (مشتری یا متخصص) می تواند برای سایر کاربران مطلوب نباشد به صلاحدید وتشخیص خود حق حذف دسترسی کاربر مذکور به خدمات سیدوک را دارد .در این صورت کاربر حق هیچگونه ادعا یا اعتراضی ندارد.

ثبت نام

  1. کاربران با عضویت در سیدوک قصدو اراده خود را نسبت به هرگونه اقدام و انعقاد عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات ازراه دور وازطریق سامانه رایانه ای و التکرونیکی اعلام می کنند.
  2. ورود کاربران به اپلیکیشن سیدوک به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط وقوانین و همچنین نحوه استفاده از سرویس ها و خدمات سیدوک است. ثبت صفارش ودرخواست خدمات در هرزمان به معنی پذیرفتن کامل شرایط و قوانین سیدوک از سوی کاربر است. شرایط و توافقات مندرج کلیه توافقات قبلی است. سیدوک خدمات خود را تحت شرایط و مقررات این قراردادبه شما ارائه می نماید چنانچه مخالفتی با آن دارید شما می توانید از سیدوک استفاده نکنید اما با طی کردن مراحل ثبت نام شما موافقت خود را با مفاد این توافقنامه و قرارداد به ما اعلام می دارید.در صورتی که در این سند تغییراتی در آینده ایجاد شود در همین نسخه منتشر و به روز رسانی می شود و شما توافق نمودید که استفاده شما از سیدوک به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.
  3. کاربر باید اطلاعات خود راهنگام ثبت نام به صورت صحیح وارد نماید.در صورت ورود اطلاعات ناقص ؛ نادرست یا مبهم مسئولیت عواقب بعدی این عدم شفافیت بر عهده وی می باشد. کاربران باید هرگونه تغییر در مشخصات فردی خود را در اسرع وقت اصلاح نمایند. آدرس ؛ ایمیل ؛ تلفن و شماره ملی که کاربر در پروفایل خود ثبت می کند اطلاعات رسمی و مورد تائید کاربر است و تمام مکاتبات وپاسخ های سیدوک از طریق آنها صورت می گیرد.
  4. ازآنجا که استفاده از خدمات سیدوک منتهی به پرداخت های مالی در قبال اخذ خدمات بوده یا مستلزم دخل وتصرف حقوقی دراموال کاربران است لذا کاربرانی امکان استفاده ازآن را دارند که حداقل 18 سال تمام داشته و واجد اهلیت قانونی باشند.
  5. سیدوک نسبت به تبعات وخسارات وارده ازسوی کاربرانی که اطلاعات شخصی یا اطلاعات تماس یا اطاعات حقوقی وبانکی خویش را به طور صحیح وارد ننمایند یا تغییر آن را از طریق ویرایش اطلاعات در سیدوک اعمال ننمایند مسئولیتی ندارد.

حریم شخصی کاربران

  1. ارائه خدمات توسط سیدوک تعهد به وسیله است و هیچگونه ضمانتی مبنی براینکه خدمات ارائه شده احتیاجات کاربر مشتری را برآورده نماید ؛سرویس ها قطع نشوند ؛بدون خطا و عیب هستند ودر مورد صحت ؛ دقت ؛میزان تجربه و تخصص ارائه کنندگان خدمات (کاربران وکیل و کارشناس) ونتایج استفاده از آن ضمانتی ارائه نمی دهد.
  2. سیدوک به اطلاعات خصوصی اشخاصی که از خدمات آن استفاده می نماید احترام گذاشته و متعهد است در حد توان از حریم شخصی شما محافظت نماید و دسترسی به داده های شما محدود به اعضای تیم سیدوک به منظور ارائه خدمات ؛ پشتیبانی و متخصصینی است که کاربر به واسطه سیدوک ارائه خدمات توسط آنها را قبول نموده است .سیدوک حق جمع بندی داده های مشتریان در یک گزارش واحد و انتشار آن رابرای خود قائل است اما این گزارشات شامل داده های شخصی یا داده هایی که شناسایی کاربر را مقدور سازد نخواهد بود.
  3. سیدوک اطلاعات کاربران را با هیچ مجموعه دیگری به اشتراک نمی گذارد.

وضایف و مسئولیت کاربران

  1. مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران مشتری و متخصص که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام انجام خدمت) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربر) باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و سیدوک هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت و سیدوک می‌تواند ضمن غیر فعال کردن متخلف، از طریق مراجع صالح اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی سیدوک بعمل آورد. 
  2. هر گونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به ورود خسارت به شهرت تجاری، نام و اعتبار سیدوک شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی و سیدوک حق غیر فعال نمودن کاربر و اقدام قانونی علیه وی را جهت مطالبه خسارت و احقاق حقوق قانونی خود خواهد داشت
  3. کاربران سیدوک چنانکه درحین ارائه یا اخذ خدمات به نقض تعهدات قراردادی از سوی کاربر اطلاع پیدا کند مانند عدم مغایرت اطلاعات ارائه شده در اپلیکیشن با مدارک هویتی وی و سایرموارد مندرج در این سند متعهد به اعلام گزارش به مرکز پشتیبانی سیدوک است.
  4. روش ارتباطی کاربران مشتری با کاربران متخصص سیدوک از طریق شماره هایی لست که طرفین دراختیار سیدوک قرار داده اند و مسئولیت هر گونه سوء استفاده های احتمالی برعهده طرفین است.
  5. کاربران باید جهت مبادله ی آسان اطلاعات ؛ همه داده ها و ازاطلاعات مبادله ای خویش را با یکدیگر از طریق سامانه سیدوک انجام دهند و کاربران ضمن پذیرش واطلاع ازاین شرط وروند اجرایی آن موافقت خود را نسبت به اعمال شرط مذکور اعلام می نمایند ؛ در غیر اینصورت مسئولیت تبعات این تخلف و ضرر وزیان حاصله برعهده اقدام کننده ونقض کننده است .
  6. کاربران در قبال محتوا ؛ داده ها یا فعالیت هایی که تحت حساب کاربری آنها مبادله یا انجام می شوند مسئول می باشند حتی اگر این فعالیت ها توسط اشخاصی به جز شخص کاربر که به هر طریق به حساب کاربری وی دسترسی پیدا کرده انجام شود.لذا کاربر حق ندارد به اشخاس حقیقی یا حقوقی دیگر اجازه استفاده ازحساب کاربری خود را دهد یا حساب کاربری خود را به اشخاص دیگر منتقل نماید.
  7. هرگونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به ورود خسارت به شهرت ؛ اعتبار یا دارایی های سیدوک شود تخلف از شرایط قراردادی تلقی می شود.
  8. هرگونه سوء استفاده ازنام و نشان سیدوک ؛ سایت اینترنتی سیدوک ؛ مکاتبه از طرف سیدوک یا استفاده از نام های مشابه که شبهه مشابهت و تطابق را ایجاد نماید ممنوع بوده واز طریق مراجع قانونی قابل پیگرد است .
  9. مسئولیت حفظ و نگهداری اطلاعات شخصی ؛ امنیت و محرمانه بودن حساب کاربری برعهده شخص کاربر است وتبعات و عواقب سهل انگاری کاربر در حفظ ونگهداری از این اطلاعات و سوء استفاده سودجویان برعهده وی می باشد.در صورت مفقودی یا سرقت اطلاعات حساب کاربری ؛ کاربر موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع پشتیبانی سیدوک برساند و با احراز هویت و دستور تعلیق ارائه خدمات دهد اما تا زمانی که اطلاع رسانی انجام نشده مسئولیت همه فعالیت هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده برعهده کاربر می باشد.

حساب کاربری

  1. مسئولیت حفظ و حراست از حساب کاربر برعهدۀ کاربر بوده و کاربر ضمن پذیرش این مسئولیت، همۀ داده پیام‌های صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده پیام‌های ارسال شده از ناحیۀ نامبرده غیر قابل استماع و مردود است. 
  2. کاربر می‌پذیرد هر گونه رویه، اشکال، عبارات مبین تائید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیام‌های صادره از طرف سیدوک به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب می‌شود و هر گونه ادعائی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است. 
  3. کاربر با عضویت در سرویس سیدوک قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سیستم رایانه‌ای و الکترونیکی اعلام می‌کند. 
  4. حساب کاربری، کاربران متخصص(وکیل و کارشناس) اعتبار یکساله داردو در صورت عدم تمدید توسط کاربر مسدود خواهد شدودر صورت در خواست کاربر وبا احراز هویت قابل راه اندازی مجدد است.

هزینه ها و پرداخت ها

  1. کلیه پرداخت های کاربران مشتری از طریق کارت های عضو شتاب و در درگاه پرداخت ماهانه سیدوک انجام می پذیرد. هزینه خدمات غیرقابل استرداد است . سیدوک به محض اخذ مستندات ارائه خدمات از سوی کاربران متخصص (وکلا و کارشناس) مبالغ توافق شده را به حساب آنها واریز می نماید. رابطه کاربران مشتری و کاربران متخصص مطابق قوانین جاری و قوانین وکالت و کارشناسی بوده وهرکدام از طرفین همان مسئولیت و تعهدات را برعهده خواهندداشت .سیدوک مسئولیتی در رابطه فی مابین آنها نداشته ودر صورت ارتکاب هر گونه تخلف و اعمال غیر قانونی ؛شخص متضرر از طریق مراجع مربوطه اقدام می نماید. برخی شرایط مسئولیت در برابر خسارت ممکن است از حالات فوق مستثنی باشد کاربر موافقت نموده است تحت هیچ شرایطی حداکثر مسئولیت تقبل شده توسط سیدوک در برابر خسارات احتمالی بیش از کل مقدار پرداختی کاربر به ازای خدمات خریداری شده نمی باشد در مورد اخیر مسئولیت سیدوک فقط در مواردی است که کاربر از طریق سیدوک درخواست دریافت خدمات کرده باشد لذا اگر کاربر مشتری و متخصص خارج از اپلیکیشن سیدوک با یکدیگر بر انجام خدمات توافق نمایند هیچگونه مسئولیتی متوجه سیدوک نخواهد بود.
  2. متخصص و کاربر می توانند براساس اصل آزادی اراده ها بر مبلغی بیش از مبلغ مندرج در سامانه جهت ارائه خدمات توافق نمایند دراین صورت هر دو طرف ملزم به ارائه توافقات حاصله و اطلاع رسانی آن به سیدوک می باشند.
  3. کاربر می پذیرد نسبت به هزینه و مبالغ تعیین شده جهت ارائه خدمات هیچ گونه اعتراضی نداشته و در صورت عدم رضایت از هزینه های اعلامی مختار به عدم ثبت سفارش می باشد ودر صورت ثبت سفارش و ارسال درخواست و تأیید آن توسط کاربر متخصص هزینه های تأیید شده را پرداخت نماید.
  4. کاربر متعهد است فقط در صورت قصد واقعی جهت استفاده از خدمات سیدوک درخواست خدمات ارسال نماید. چناچه پس از ارسال درخواست و پذیرش آن توسط متخصص درخواست را لغو نماید یا در مکان مشخص شده به عنوان موکل حضور نداشته باشد وی متعهد به پرداخت هزینه کاربر متخصص می باشد و نیز سیدوک مجاز است نسبت به کسر وبرداشت مبلغ مذکور محل اعتبار وی اقدام نماید در صورت تکرار این عمل برای بار دوم حساب کاربری وی مسدود می شود و کاربر قادر به دریافت خدمات از سیدوک نخواهد بود.  

موارد فنی

  1. کاربر حق ندارد هیچ گونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد نرم افزارهای سیدوک شامل دیکامپایل (Decompile)، مهندسی معکوس (Reverse Engineering) یا فعالیت‌های مشابه انجام دهد.
  2. کاربر مجاز نیست با استفاده از روش‌های Framing یا Mirroring یا روش‌های دیگر نسخه دیگری از سرویس سیدوک را روی سرورهای دیگر ارائه نماید. همچنین کاربر مجاز نیست در نرم‌افزار سیدوک یا در روش ارائه سرویس سیدوک تغییر یا اخلالی ایجاد کند.
  3. کاربر حق ندارد برنامه یا اسکریپتی با هدف ایندکس گذاری، مطالعه یا هرگونه فعالیت داده کاوی روی سرویس اجرا کند.
  4. کاربر حق ندارد هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیرمتداول به هیچ بخش سرویس سیدوک یا سرویس های مرتبط با سیدوک انجام دهد.
  5. کاربر توافق می‌کند جهت مبادلۀ آسان اطلاعات، همۀ تغییرات و الحاقیه‌های قوانین و مقررات حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، ارسال اخطاریه و ابلاغیه‌های مربوط به سیدوک، از طریق سیستم رایانه‌ای سیدوک بعمل آید و کاربر ضمن پذیرش اطلاع از شرط و روند اجرایی آن موافقت خود را نسبت به اعمال شرط مذکور اعلام می‌کند.